Q. Varför tillhandahåller Cisco både källa och binära versioner? A: Källkoden är tillgänglig så att en implementering av H.264 är tillgänglig för samhället att använda över alla projekt och att utnyttja samhället för att göra codec bättre för alla . Vi har valt licensvillkor som tillåter att denna kod används i kommersiella produkter samt öppna källprojekt. För att Cisco ska kunna ansvara för licensavgifterna för MPEG LA för modulen måste Cisco tillhandahålla förpackningen och distributionen av den här koden i ett binärt modulformat (tänk på det som en plug-in men inte använda samma API som befintliga plugins), förutom flera andra begränsningar. Detta ger samhället det bästa av alla världar - ett lag kan välja att använda källkoden, i vilket fall laget ansvarar för att betala alla tillämpliga licensavgifter, eller laget kan använda den binära modulen som distribueras av Cisco, i vilket fall Cisco kommer att täcka licensavgifterna för MPEG LA. Q. Var kan jag lära mig mer om denna källa och binär licens A: Det finns en kort video på vimeocullenfluffyjenningsopenh264-ipr. Fråga: Är Cisco garanterat att det kommer att betala andra licensavgifter för H.264, om ytterligare patentinnehavare hävdar framtida krav A: Cisco ger ingen sådan garanti. Vi täcker bara royalties som skulle gälla för den binära modulen under MPEG LAs AVCH.264 patentpool. Fråga: Om jag använder källkoden i min produkt och distribuerar den produkten själv, kommer Cisco att täcka licensavgifterna för MPEG LA som annars ska betalas av A. Nej: Cisco täcker endast licensavgifterna för sin egen binära modulen och produkter eller projekt som använder den måste ladda ner den vid den tidpunkt då produkten eller projektet är installerat på användarens dator eller enhet. Cisco ansvarar inte för några licensavgifter som uppkommit av andra parter. Q. Jag är en konkurrent till Cisco som gör en kommersiell produkt. Kan jag fortfarande utnyttja H.264-modulen i mitt projekt A: Ja. Om alla har minst en video codec gemensamt, kommer våra produkter att kunna kommunicera. Det ökar antalet andra människor som alla produkter kan prata med. Nätverkseffekten hjälper alla. Q. Hur kommer open source-projektet att styras A: Vi kommer att bilda en styrelse bestående av ledare från open source community samt Unified Communication vendors. Q. Vilka profiler av H.264 kommer att stödjas A: Den ursprungliga koden har grundprofilen. Vi ser fram emot att arbeta med open source-samhället för att lägga till hög profil och andra. Q. Vilka plattformar ska dina binarier stödja A: Vår första plan är att stödja Linux (x86 och ARM), Windows (XP framåt), OSX och Android. Styrelsen kan besluta att lägga till ytterligare plattformar. Så länge som det finns portar i källkoden och automatiska byggskript som bidrog som en del av öppen källkod, så ser vi inte svårigheter att lägga till ytterligare plattformar. Q. IOS är märkbart frånvarande på listan över plattformar. Varför är det A: Tyvärr tillåter inte iOS att applikationer hämtar och installerar moduler från Internet när den applikationen har installerats på enheten. Nyligen, i IOS 8, har Apple tillhandahållit en uppdatering till deras Video Toolbox Framework som ger utvecklare direkt tillgång till H.264AVC-maskinvarukodning och avkodning. Q. Hur kan utvecklare ladda ner OpenH264-binärer till sina applikationer vara säkrade att paketet bara innehåller den matchande revisionen av OpenH264-koden A: Det bästa sättet kommer att vara för OpenH264-gemenskapen att i slutändan utveckla en automatiserad process för att göra binärerna från projekten källkod på en allmän infrastrukturtjänst. Automatiseringsverktygen kan utvecklas och lagras i github och en logg för varje bygg publiceras till gagn för alla för att säkerställa att byggnaderna bara innehåller OpenH264-kod. Under tiden har Mozilla byggt binarierna som används av Firefox och Cisco har byggt binarier för allmän applikationsanvändning. Cisco utvecklingsmetoder är inriktade på att leverera pålitliga produkter och system och strängt förbjuda avsiktliga beteenden eller funktioner som tillåter obehörig åtkomst, exponering för känslig enhetinformation eller kringgå säkerhetsåtgärder. F. Vilken e-postlista kan utvecklare använda för att diskutera arbete med detta projekt A: Vi använder e-postlistan på openh264-devgooglegroups - Prenumerera på groups. googledforumopenh264-dev. Q. Vilken licens kommer att användas för binär A: Cisco tillhandahåller binäret enligt villkoren för en BSD-licens med två klausuler. Dessutom är binären licensierad enligt Cisco AVCH.264-patentportföljlicens från MPEG LA, utan kostnad för dig, förutsatt att kraven och villkoren i AVCH.264-patentportföljen är uppfyllda. Vänligen se hela binärlicenstexten på openh264.orgBINARYLICENSE. txt. F. Min ansökan har inte ett slutanvändarlicensavtal, så var måste jag reproducera all binär licensversion A: På samma plats där någon annan licensinformation ska presenteras för användaren. Några exempel är i en beskrivning, om eller licens avsnitt eller fil. Q. Hur många bakre ändringar av binären kommer att hållas tillgängliga för nedladdning A: Ursprungligen kommer alla bakre revisioner av binäret att vara tillgängliga för nedladdning. Eventuella undantag eller ändringar i den planen kommer i framtiden att ses med samhället och styrelsen. Q. Hur har jag min programlänk till den binära modulen för nedladdning till användare A: Vänligen hänvisa till RELEASES-filen i huvudkatalogen för openh264 githubförvaret på githubciscoopenh264blobmasterRELEASES eller utgivarlistan i githubförvaret vid githubciscoopenh264releases. Binär Options Trading med IQ-alternativ Vad är binära alternativ Först och främst är det ett mycket lönsamt online-handelsverktyg som gör det möjligt att beräkna mängden potentiell vinst i förväg. Binär optionshandel kan ge betydande intäkter på kortast möjliga tid. Traders köper alternativ till ett förutbestämt pris. Onlinehandel kan vara lönsam om näringsidkaren korrekt identifierar marknadsrörelsen. Fördelar med binär optionshandel är en högriskområde där du antingen kan dubbla eller tom tredubblera din kapital eller förlora den om några minuter. Binära alternativ har flera fördelar som gör det möjligt att få mer vinst med förutsägbar risk. Ett alternativ med fast vinst skiljer sig från traditionell handel. Nybörjare kan handla binära alternativ med IQ-alternativ lika bra som erfarna handlare. Hela processen är helt automatiserad. Binära optionshandlare är medvetna om vinsten i förväg, huvudmålet är att välja rätt rörelse för marknadsrörelsen. De behöver välja mellan två riktningar bara upp eller ner. Två typer av onlinehandel IQ Options-plattformen låter dig handla binära alternativ i två grundläggande lägen. Övningskonto är för träning. För att öppna ett träningskonto och för att testa din styrka behöver du inte ens göra en insättning. För verklig handel måste du bara betala 10. Detta garanterar en bonus på upp till 36. När du öppnar ett konto för en större mängd (från 3 000), kommer en personlig kontochef att vara till din tjänst. Handelsverksamhet som erbjuds på denna webbplats kan betraktas som högriskhandelstransaktioner och deras genomförande kan vara mycket riskabelt. Inköp av finansiella instrument eller utnyttjande av tjänster som erbjuds på webbplatsen kan leda till betydande förluster eller till och med i en total förlust av alla pengar på ditt konto. Du beviljas begränsade icke-exklusiva icke överlåtbara rättigheter att använda den IP som tillhandahålls på denna webbplats för personliga och icke-kommersiella ändamål i förhållande till de tjänster som erbjuds på webbplatsen. Företaget agerar utanför Ryska federationen. eu. iqoption ägs och drivs av Iqoption Europe Ltd. IQ Option, 20132017 Information om lösenordsåterställning har skickats till ditt mail. Registreringen är för närvarande inte tillgänglig i Ryska federationen. Om du tycker att du ser detta meddelande av misstag, vänligen kontakta supportiqoption. Företaget bekräftar att med avseende på den skyddade CFD på Companys hemsida: A) Den maximala risken för kunden som är relaterad till tjänsterna för skyddad CFD på denna webbplats ska inte överstiga det belopp som kunden investerar B) under inga omständigheter Risken för förlust för Kunden är större än storleken på det ursprungliga ekonomiska bidraget. C) Risken för förlust i förhållande till motsvarande potentiella fördelar är rimligt förståelig mot bakgrund av det föreslagna finansieringsavtalets särskilda karaktär. Under inga omständigheter ska risken för förlust överstiga det belopp som kunden investerat. Genom att acceptera detta meddelande via kryssrutan nedan bekräftar kunden att: A) Kunden förstår fullt ut den maximala risken för kunden som är relaterad till skyddade CFD-tjänster på denna webbplats och det faktum att en sådan risk inte på något sätt överstiger det belopp som investerats av Kunden B) Kunden förstår helt klart att risken för förlust för Kunden inte är större än summan av det ursprungliga ekonomiska bidraget. C) Kunden förstår fullt ut risken för förlust i förhållande till motsvarande potentiella fördelar är rimligt förståeligt för kunden mot bakgrund av det föreslagna finansiella kontraktets särskilda karaktär D) Kunden förstår fullt ut att risken för förlust inte under några omständigheter ska överstiga det belopp som kunden investerat. Genom att acceptera detta meddelande via kryssrutan nedan bekräftar Kunden att Kundens uppfattning inte omfattas av tjänsterna på webbplatsen i några definitioner av investeringstjänster som är begränsade på Frankrikes territorium, inklusive men inte begränsat till investeringstjänster, kontrakt och produkter som nämns i artikel L. 533-12-7 i penning - och finanslagen Artikel 314-31-1 i generaldirektoratets franska auktoristerns finansieringskommittéer AMA: s QA, publicerad av AMF på AMF: s webbplats den 10 Januari 2017. Jag accepterar helt ovanstående uttalanden och ger dig min begäran och tillåtelse för reklam, ekonomisk upplysning av mig, samt tillstånd att ge mig tjänsterna på denna webbplats. Du måste acceptera avtaletOpenH264 är ett codec-bibliotek som stöder H.264-kodning och avkodning. Den är lämplig för användning i realtidsprogram som WebRTC. Se openh264.org för mer information. Begränsad baslinjeprofil upp till nivå 5.2 (Max bildstorlek är 36864 makroblock) Godtycklig upplösning, inte begränsad till multiplar av 16x16 Rattkontroll med adaptiv kvantisering eller konstant kvantisering Skivalternativ: 1 skiva per ram, N skivor per ram, N makroblås per skiva eller N byte per skiva Flera trådar som automatiskt används för flera skivor Temporal skalbarhet upp till 4 skikt i en dyadisk hierarki Simulcast AVC upp till 4 upplösningar från en enda ingång Rumslig simulcast upp till 4 upplösningar från en enda ingång Långsiktig referens (LTR ) ramar Memory Management Control Operation (MMCO) Referensbildslista modifiering Enkel referensram för interprognos Multipla referensramar vid användning av LTR andor 3-4 temporala lager Periodisk och efterfrågan Instantaneous Decoder Refresh (IDR) bildinsättning Dynamiska ändringar i bithastighet, bildhastighet och upplösning Bilaga B byte strömutgång YUV 4: 2: 0 plan input Inbegränsad baslinjeprofil upp till nivå 5.2 (Max bildstorlek är 36864 makroblock) Godtycklig upplösning, inte begränsad till multiplar av 16x16 Enkel tråd för alla skivor Ramar för långsiktig referens (LTR) Minneshanteringskontrolldrift (MMCO) Referensbildslista modifiering Multipla referensramar när de anges i Sekvens Parameter Set (SPS) Bilaga B byte ströminmatning YUV 4: 2: 0 planutgång Windows 64-bitars och 32-bitars Mac OS X 64-bitars och 32-bitars Linux 64-bitars och 32-bitars 64-bitars och 32-bitars iOS 64- bitars och 32-bitars Windows Phone 32 bitars Intel x86 valfritt med MMXSSE (ingen AVX än, hjälp är välkommen) ARMv7 valfritt med NEON, AArch64 valfritt med NEON Enhver arkitektur med hjälp av CC-fallbackfunktioner Att bygga biblioteket NASM måste installeras för monteringskod : användbar version 2.10.06 eller senare kan NASM hämtas från nasm. us. För Mac OSX 64-bitars behöver NASM vara under version 2.11.08, eftersom NASM 2.11.08 kommer att presentera ett fel vid användning av RIP-relativa adresser i Mac OSX 64-bitars. För att bygga armaggregatet för Windows Phone krävs gaspreprocessor. Den kan laddas ner från git: git. libav. orggas-preprocessor. git För Android Builds För att bygga för android plattform, måste du installera android sdk och ndk. Du måste också exportera ANDROIDSDKtools till PATH. På Linux kan detta göras av codec och demo kan byggas av Giltig ANDROIDTARGET finns i ANDROIDSDKplatforms. såsom android-12. Du kan också ställa in ARCH. NDKLEVEL enligt din enhet och NDK-version. ARCH specificerar arkitekturen för android-enheten. För närvarande arm. arm64. x86 och x8664 stöds, standard är arm. (mips och mips64 kan också användas, men det finns ingen specifik optimering för dessa arkitekturer.) NDKLEVEL anger android api-nivå, standarden är 12. Tillgängliga möjligheter finns i ANDROIDNDKplatforms. som android-21 (ta bort android-prefixet). Som standard bygger dessa kommandon på armeabi-v7a ABI. För att bygga för de andra android ABI: erna, lägg till ARCHarm64. ARCHx86. ARCHx8664. ARCHmips eller ARCHmips64. Att bygga för äldre armeabi ABI (som har armv5te som baslinje), lägg till APPABIarmeabi (ARCHarm är implicit). Att bygga för 64-bitars ABI, som arm64. uttryckligen set NDKLEVEL till 21 eller högre. Du kan bygga bibliotek och demo-applikationer med xcode-projektfiler som finns i codecbuildiOSdec och codecbuildiOSenc. Du kan också bygga biblioteken (men inte demoapplikationerna) med hjälp av det byggbaserade byggsystemet från kommandoraden. Bygg med Giltiga värden för ARCH är de vanliga iOS-arkitekturnamnen som armv7. armv7s. arm64. och i386 och x8664 för simulatorn. En annan inställbar iOS-specifik parameter är SDKMIN. specificerar minimumsintroduktionsmål för det inbyggda biblioteket. För övriga detaljer om byggnad med hjälp av make på kommandoraden, se För alla plattformar nedan. För Windows-byggnader Våra Windows-byggnader använder MinGW som kan hämtas från mingw. org För att bygga med gcc, lägg till MinGW-bin-katalogen (t. ex. cMinGWbin) till din väg och följ instruktionerna För alla plattformar nedan. För att bygga med Visual Studio måste du ställa in din väg för att köra cl. exe. Det enklaste sättet är att starta MSYS från en kommandoradsession för utvecklare. Instruktioner finns på msdn. microsoften-uslibraryms229859 (vvs.110).aspx. Om du behöver göra det för hand här är ett exempel från en Windows 64bit-installation av VS2012: Du måste också ställa in dina INCLUDE och LIB-banor för att peka på dina VS - och SDK-installationer. Någonting så här, igen från Win64 med VS2012 (notera användningen av Windows-stilvägar här). Lägg sedan till OSmsvc till linjen i Instruktionerna för alla plattformar. För Windows Phone Builds Följ instruktionerna ovan för vanliga Windows-byggnader, men använd OSmsvc-wp istället för OSmsvc. Du behöver också gasförbehandlare (som nämnts nedan Bygga biblioteket). Om du bygger för Windows Phone med MSVC 2013, finns det ingen inkluderad fladderfil som anger lib-banorna till Windows Phone-paketet, men det kan göras med ett kommando så här: Detta är bara nödvändigt för att bygga DLL-enheten, det statiska biblioteket kan byggas utan att ställa in detta. För alla plattformar Från huvudprojektkatalogen: gör det möjligt att automatiskt upptäcka arkitektur och bygga i enlighet därmed, gör ARCHi386 för 32-bitars byggnader för x86, gör ARCHx8664 för x86 64-bitars byggnader gör VNo för en tyst byggnad (inte visande de faktiska kompilatorkommandona) gör DEBUGSYMBOLSTrue för två bibliotek, en är normala bibliotek, en annan är borttagen debugging symbol tabell poster (de som skapas av - g alternativet) Kommandoradsprogrammen h264enc och h264dec kommer att visas i huvudprojektkatalogen. Ett skalskript för att köra kommandoradsapparna finns i testbinCmdLineExample. sh Användningsinformation finns i testbinCmdLineReadMe Använd källkodkodaren, avkodaren, konsolen (testapp), bygga (makefile, vcproj) build - skript för Makefile build system test - GTest unittest filer testbin - autobuild scripts, test app config filer res - yuv och bitstream testfiler Encoderfel när upplösning överstiger 3840x2160 Enkoderfel när komprimerad ramstorlek överstiger halv okomprimerad storlek Dekoderfel när komprimerad ramstorlek överstiger 1 MB Kodarkrets kräver ramhoppning att bli aktiverad för att träffa målbithastigheten, om ramhoppning är inaktiverad kan målbithastigheten överskrids BSD, se LICENSE-fil för detaljer.
No comments:
Post a Comment